Regulamin portalu www.esp.pwpw.pl z dnia 01.10.2024 r.
Rozdział 1
Postanowienia Ogólne
§1. Postanowienia wstępne
- Portal ESP służy do składania elektronicznych wniosków w sprawach dotyczących wydawania uprawnień do kierowanie pojazdami i rejestracji pojazdów. Wnioski należy kierować do urzędów właściwych ze względu na miejsce zamieszkania. Jeżeli właściwy urząd nie znajduje się na liście dostępnych oznacza to, że wniosek nie może być złożony.
- Portal www.esp.pwpw.pl jest własnością Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Sanguszki 1, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000062594, NIP: 525 000 10 90, tel.: (22) 235 20 00, e-mail: pwpw@pwpw.pl i prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem Internetu, na podstawie niniejszego Regulaminu.
- Regulamin Portalu określa prawa i obowiązki stron umowy o świadczenie usług realizowanych drogą elektroniczną za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnej pod adresem https://www.esp.pwpw.pl/
- Regulamin Portalu jest regulaminem, w rozumieniu art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344, z późn. zm.).
- Użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Regulaminu przed rozpoczęciem korzystania z Portalu. Warunkiem koniecznym do korzystania z Portalu www.esp.pwpw.pl jest akceptacja postanowień Regulaminu i przestrzeganie jego postanowień.
- Użytkownik może nabywać za pośrednictwem Portalu Usługi dla siebie oraz dla osób trzecich.
- Jeżeli Użytkownik korzysta z Portalu w imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niebędącej osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, czyni to w ramach upoważnienia udzielonego mu przez osobę lub podmiot trzeci, której czynność dotyczy, a Usługodawca nie jest stroną w tym zakresie i nie odpowiada za działania Użytkownika i/lub Użytkownika Zarejestrowanego. Użytkownik korzysta z Portalu na własny rachunek.
- Użytkownik zobowiązany jest do podania prawdziwych i kompletnych danych i ich aktualizowania w Portalu.
- PWPW nie ponosi odpowiedzialności za dane, które zostały błędnie wprowadzane przez Użytkownika, a w szczególności za szkody wyrządzone osobom trzecim w związku z korzystaniem przez nich z udostępnionych informacji.
- Portal akceptuje załączniki do elektronicznych wniosków przesyłane w formatach JPG/JPEG lub PDF.. Portal nie akceptuje plików potencjalnie niebezpiecznych zawierających wirusy i/lub tzw. złośliwe oprogramowanie.
- Dokument elektroniczny opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego, po wprowadzeniu do systemu teleinformatycznego PWPW otrzymuje urzędowe poświadczenie odbioru, które jest udostępniane nadawcy w Portalu.
§2 Definicje
Wyrażenie pisane wielką literą, które zostało zdefiniowane, należy rozumieć w następujący sposób:
- Administrator lub/i Usługodawca- Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. z siedzibą w Warszawie;
- Cookies - krótka informacja tekstowa lub niewielki plik, wysyłany za pomocą serwera obsługującego Portal i zapisywany po stronie Użytkownika i/lub Użytkownika Zarejestrowanego (komputer, tablet, telefon, itp.);
- Dni Robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, w godzinach od 7.00 do 15.00;
- ESP – elektroniczna skrzynka podawcza systemów Pojazd i Kierowca należących i utrzymywanych przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych, wykorzystywana do elektronicznej komunikacji z Urzędami
- Hasło – ciąg znaków (literowych, cyfrowych, innych) służący do uzyskiwania dostępu do Konta, znany jedynie Użytkownikowi Zarejestrowanemu;
- Konto – konto indywidualne (osoby fizycznej) lub osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niebędącej osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, z siedzibą w Polsce (konto firmowe); miejsce w serwisie, dostępne dla Użytkownika Zarejestrowanego, dostępne po zalogowaniu (podaniu loginu i hasła);
- Login – adres e-mail wskazany przez Użytkownika Zarejestrowanego w momencie dokonania Rejestracji;
- System płatności– podmiot zewnętrzny, z którym Usługodawca podpisał umowę na obsługę płatności elektronicznych (internetowych);
- Portal– portal internetowy www.esp.pwpw.pl będący systemem stron www umieszczonych na serwerze Usługodawcy i udostępniony za pośrednictwem Internetu; stanowi zbór dokumentów, plików, skryptów oraz innych rozwiązań połączonych relacyjnie;
- Partner – podmiot zewnętrzny współpracujący z Usługodawcą w celu świadczenia Usług Portalu;
- Profil kandydata na kierowcę (PKK) – elektroniczny zestaw danych identyfikujących i opisujących osobę ubiegającą się o wydanie dokumentu stwierdzającego posiadanie uprawnienia do kierowania pojazdami utworzony, udostępniany, aktualizowany i archiwizowany w systemie teleinformatycznym służącym do wydawania uprawnień do kierowania pojazdami;
- Profil kierowcy zawodowego (PKZ) – elektroniczny zestaw danych identyfikujących i opisujących osobę ubiegającą się o wpis w prawie jazdy kodu 95, wydanie świadectwa kwalifikacji zawodowej i karty kwalifikacji kierowcy, zawierający informację o wykonaniu badań lekarskich i psychologicznych, utworzony, udostępniany, aktualizowany i archiwizowany w systemie teleinformatycznym służącym do wydawania uprawnień do kierowania pojazdami;
- Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług realizowanych drogą elektroniczną za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnej pod adresem https://www.esp.pwpw.pl/
- Rejestracja – jednorazowa czynność polegająca na założeniu przez Użytkownika Konta, dokonana za pomocą formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Usługodawcę w Portalu, zakończona aktywowaniem Konta przez Użytkownika;
- Skrzynka e-mail – elektroniczna skrzynka pocztowa charakteryzująca się indywidualnym adresem internetowym danej osoby (adres e-mail), za pośrednictwem której dana osoba może wysyłać i odbierać, przechowywać wiadomości i inne dane w ramach usługi poczty elektronicznej;
- Umowa – umowa cywilnoprawna, której przedmiotem jest nieodpłatne lub odpłatne świadczenie przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika i/lub Użytkownika Zarejestrowanego Usług przy użyciu Portalu;
- Umowa Konta – umowa cywilnoprawna, której przedmiotem jest nieodpłatne umożliwienie przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika Zarejestrowanego założenia i zarządzania Kontem przy użyciu Portalu;
- Urząd – jednostka administracji samorządowej odpowiedzialna za realizowanie spraw związanych w wydawaniem uprawnień do kierowania pojazdami i rejestracji pojazdów;
- Usługi – usługi, o których mowa w § 3 Regulaminu, świadczone przez Usługodawcę lub Partnerów Usługodawcy drogą elektroniczną, przy pomocy Portalu, w zakresie i na zasadach określonych w Regulaminie;
- Użytkownik - każda osoba fizyczna lub prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej bądź podmiot administracji publicznej, zarejestrowana w ESP PiK.
- WORD – każdy wojewódzki ośrodek ruchu drogowego, w tym każdy Małopolski Ośrodek Ruchu Drogowego, Dolnośląski Ośrodek Ruchu Drogowego, Pomorski Ośrodek Ruchu Drogowego, Zachodniopomorski Ośrodek Ruchu Drogowego;
- Zamówienie – złożone przez Użytkownika i/lub Użytkownika Zarejestrowanego oświadczenie woli o zamówieniu Usługi złożone przy wykorzystaniu Portalu.
Rozdział 2
Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną
§3. Rodzaje Usług dedykowanych Użytkownikowi
Usługi oferowane przez Usługodawcę za pośrednictwem Portalu obejmują:
- Umożliwienie przeglądania i odczytywania przez Użytkowników materiałów zamieszczanych w Portalu;
- Umożliwienie złożenia elektronicznego wniosku wraz z załącznikami oraz wniesienie opłaty za czynności urzędowe w sprawach:
- Przywrócenie cofniętego uprawnienia - Pozwolenie tramwajowe
- Przywrócenie cofniętego uprawnienia - Prawo jazdy
- Wydanie międzynarodowego prawa jazdy
- Wydanie pozwolenia tramwajowego
- Wydanie prawa jazdy
- Wydanie prawa jazdy przed upływem okresu orzeczonej kary zakazu prowadzenia pojazdów, za pośrednictwem jednostki, która je wydała za granicą
- Wydanie wtórnika pozwolenia tramwajowego
- Wydanie wtórnika prawa jazdy
- Wymiana dokumentu na podstawie art. 150 ustawy Prawo o ruchu drogowym
- Wymiana prawa jazdy wydanego za granicą bez sprawdzania kwalifikacji
- Wymiana wojskowego dokumentu stwierdzającego uprawnienie do kierowania pojazdem
- Zwrot zatrzymanego pozwolenia tramwajowego
- Zwrot zatrzymanego prawa jazdy
- Wymiana prawa jazdy
- Wydanie zezwolenia na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi
- Przedłużenie ważności zezwolenia na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi
- Rejestracja pojazdu
- Rejestracja czasowa pojazdu
- Wyrejestrowanie pojazdu
- Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu
- Wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego
- Zgłoszenie zbycia pojazdu
- Wymiana dowodu rejestracyjnego
- Wymiana tablic rejestracyjnych/ZL
- Zwrot zatrzymanego dowodu rejestracyjnego/pozwolenia czasowego
- Wydanie zaświadczenia dot. zagubionego dowodu rejestracyjnego
- Inny wniosek związany z rejestracją
- Zgłoszenie nabycia pojazdu
§4. Płatność elektroniczna
- Wszystkie płatne Usługi dostępne w Portalu, Użytkownik może opłacić przy pomocy płatności elektronicznych, obsługiwanych przez System płatności.
- Portal umożliwia Użytkownikowi dokonanie płatności elektronicznej w związku ze składanym wnioskiem. Z opcji wnoszenia elektronicznej opłaty korzystają wybrane urzędy.
- Użytkownik może dokonać opłaty za pomocą metod płatności udostępnianych przez System Płatności. W zależności od wybranej metody płatności, czas oczekiwania na realizację Usługi zależy sposobu rejestracji transakcji przez systemy poszczególnych banków i jest niezależne od Administratora.
- Wysokość opłat za wykonanie czynności urzędowych wynika bezpośrednio z obowiązujących przepisów prawa, tym samym zmiana wysokości opłat za wykonanie ww. czynności urzędowych jest niezależna od Administratora.
- Potwierdzenie o powodzeniu transakcji za usługi otrzyma drogą elektroniczną, na wskazany adres e-mail. Potwierdzenie będzie też dostępne po zalogowaniu się do Konta w Portalu.
§5. Płatności
1. Użytkownik ma do wyboru płatności aktualnie udostępnione i obsługiwane przez System płatności. Wpłacone przez niego pieniądze trafiają bezpośrednio na rachunek bankowy wybranego urzędu. Administrator Portalu nie bierze udziału w transferze kwoty wpłaconej przez Użytkownika.§6. Zwroty
1. W przypadku, kiedy Użytkownik zrezygnuje z realizacji Usługi, która związana jest z dokonaniem płatności, przysługuje mu prawo do zwrotu wniesionej opłaty. W takiej sytuacji Użytkownik zobowiązany jest do kontaktu z urzędem, do którego trafiły jego pieniądze, w celu zawnioskowania o zwrot opłaty.Rozdział 3
Warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną
§7. Warunki zawarcia Umowy Konta
- Umowę Konta mogą zawrzeć osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, działając w imieniu własnym lub na podstawie upoważnienia, zgodnie z § 1 ust. 6 Regulaminu oraz osoby prawne
- Warunkiem zawarcia Umowy Konta jest:
- rejestracja w Portalu,
- spełnienie warunków technicznych potrzebnych do korzystania z Portalu, o których mowa w § 10 poniżej.
- Rejestracja wymaga uzupełnienia przez Użytkownika, który zamierza założyć Konto, właściwego formularza zamieszczonego w Portalu.
- Po skutecznym dokonaniu Rejestracji, Usługodawca potwierdza założenie Konta w Portalu wysyłając do Użytkownika wiadomość e-mail na podany przez Użytkownika podczas dokonywania Rejestracji adres e-mail. Umowa Konta zostaje zawarta z chwilą aktywowania konta po otrzymaniu wiadomości e-mail z linkiem aktywacyjnym.
- Umowa Konta zawierana jest na czas nieokreślony i może zostać rozwiązana w każdym czasie, zgodnie z § 8 Regulaminu.
§8. Warunki rozwiązania Umowy Konta
- Zarówno Użytkownik, jak i Usługodawca mogą rozwiązać Umowę Konta.
- Użytkownik dokonuje rozwiązania Umowy Konta poprzez samodzielne usunięcie Konta za pomocą zamieszczonej w Portalu aplikacji („Usuń Konto”). Skutkiem usunięcia Konta przez Użytkownika jest brak możliwości zalogowania się do Konta, a także usunięcie zapisanych w nim danych.
- Usługodawca dokonuje rozwiązania Umowy Konta poprzez wysłanie na adres e-mail podany przez Użytkownika podczas Rejestracji informacji o planowanym usunięciu Konta w terminie 14 (słownie: czternastu) dni przed planowaną datą usunięcia Konta. Usługodawca może rozwiązać Umowę Konta w przypadku:
- naruszenia przez Użytkownika postanowień Regulaminu,
- powzięcia przez Usługodawcę uzasadnionych, wiarygodnych informacji, że login Konta jest sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, narusza dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Usługodawcy,
- umieszczania przez Użytkownika na Koncie lub Portalu treści niezgodnych z obowiązującymi przepisami prawa,
- wykorzystywania przez Użytkownika Usługi niezgodnie ze jej przeznaczeniem,
- usunięcia przez Użytkownika adresu poczty elektronicznej, który był użyty do założenia Konta,
- otrzymywania przez Usługodawcę powtarzających się komunikatów o przepełnieniu skrzynki poczty elektronicznej Użytkownika, uniemożliwiającym dalsze świadczenie Usług.
- Użytkownik może także wypowiedzieć Umowę Konta w trybie postanowienia § 31 ust. 5 Regulaminu.
§9. Prawo odstąpienia od Umowy lub Umowy Konta
- Prawo odstąpienia od Umowy lub Umowy Konta przysługuje Użytkownikowi, który jest konsumentem lub osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
- Użytkownik w terminie 14 dni od zawarcia Umowy lub Umowy Konta może odstąpić od tej Umowy lub Umowy Konta bez podania przyczyn, składając odpowiednie oświadczenie i wysyłając je na adres e-mail: esp.pik@pwpw.pl Do zachowania 14 dniowego terminu wystarczy wysłanie podpisanego oświadczenia przed jego upływem.
- Odstąpienie przez Użytkownika lub Umowy Konta nie wiąże się z żadnymi konsekwencjami po jego stronie, a w szczególności z obowiązkiem ponoszenia jakichkolwiek opłat. W razie odstąpienia przez Użytkownika Umowy Konta, Umowę Konta uważa się za niezawartą.
- Usługodawca niezwłocznie prześle Użytkownikowi na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Konta.
- W przypadku, gdy Użytkownik lub Użytkownik Zarejestrowany wyraził wyraźną i uprzednią zgodę oraz został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia Usługi, że po jej wykonaniu utraci prawo odstąpienia od Umowy, Użytkownikowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy po wykonaniu Usługi.
Rozdział 4
Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną
§10. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania przez Użytkownika z Portalu
- Warunkiem koniecznym do korzystania z Portalu jest posiadanie przez Użytkownika urządzenia umożliwiającego:
- dostęp do sieci Internet,
- przeglądanie zasobów Internetu,
- wysyłanie i odbieranie poczty elektronicznej.
- Ponadto wymagane jest posiadanie przez Użytkownika sprawnej Skrzynki e-mail zapewniającej możliwość łączenia i wymiany danych z systemem, o którym mowa w ust. 1 powyżej.
§11 Zamieszczanie i udostępnianie treści przez Użytkownika i/lub Użytkownika Zarejestrowanego w ramach Portalu
- Użytkownik zobowiązuje się przekazywać wyłącznie dane, które są prawdziwe i nie wprowadzają w błąd, nie naruszają przepisów obowiązującego prawa, w tym praw własności intelektualnej oraz dóbr osobistych.
- Użytkownik zobowiązuje się nie dokonywać prób uzyskania dostępu do Konta innego Użytkownika Zarejestrowanego.
Rozdział 5
Przetwarzanie danych osobowych
§12. Ochrona danych osobowych
- Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zwanego dalej RODO PWPW S.A informuje, że:
- Administrator danych. Administratorem Państwa danych osobowych jest PWPW S.A. z siedzibą w Warszawie, adres: 00-222 Warszawa ul. Sanguszki 1.
- Dane kontaktowe. Z Administratorem można się skontaktować: listownie: ul. Sanguszki 1, 00-222 Warszawa; elektronicznie na adres: pwpw@pwpw.pl; telefonicznie: centrala 22 235 20 00.
- Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się we wszystkich kwestiach dotyczących ochrony danych osobowych oraz sposobu realizacji przysługujących osobom fizycznym praw za pomocą e-mail: iod@pwpw.pl lub pisemnie pod adresem siedziby administratora.
- Szczegółowe informacje dot. IOD znajdują się na stronie www.pwpw.pl w zakładce kontakt.
Cele oraz podstawa prawna przetwarzania danych
- Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane będą przetwarzane w celach:
- świadczenia usług związanych z prowadzeniem i obsługą konta w Serwisie, w szczególności w celu umożliwienia korzystania z usług wymagających logowania w Serwisie (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
- realizacji obowiązków ustawowych ciążących na Administratorze, wynikających w szczególności z przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości – podstawą prawną przetwarzania jest obowiązek prawny zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- kierowania do użytkownika informacji handlowych dotyczących PWPW S.A. (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- informowania o oferowanych produktach, usługach i przedsięwzięciach, w ramach prowadzonego marketingu bezpośredniego z wykorzystaniem w szczególności poczty elektronicznej i innych środków telekomunikacyjnych (art. 6 ust. 1 lit. a) oraz art. 172 ustawy prawo telekomunikacyjne;
- komunikacji i załatwienia sprawy drogą korespondencji e-mailowej, (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
- w celach statystycznych i analitycznych oraz dochodzenia roszczeń bądź ochrony praw Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
Prawa osoby, której dane dotyczą
- W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują Państwu następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
- prawo do żądania sprostowania (poprawienia) danych osobowych, w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
- prawo do żądania usunięcia danych osobowych;
- prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora, przysługuje Państwu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych;
- w zakresie, w jakim podstawa przetwarzania danych osobowych jest zgoda przysługuje Państwu prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- w zakresie, w jakim Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu zawarcia i wykonania umowy o świadczenie usług lub przetwarzane na podstawie zgody przysługuje Państwu, także prawo do przenoszenia danych.
- w celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem lub z Inspektorem Ochrony Danych.
- Okres, przez który dane będą przetwarzane:
- Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres 14 dni od daty usunięcia konta przez użytkownika, w przypadku realizacji obowiązków ciążących na Administratorze, wynikających w szczególności z przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości nie krócej niż 6 lat,
- w przypadku dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń – zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, w przypadku wyrażonej zgody – do momentu jej wycofania.
Przysługuje Państwu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Odbiorcy danych
- Państwa dane mogą być przekazywane w szczególności:
- organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, celem wykonania ciążących na administratorze obowiązków,
- o osobom upoważnionym przez administratora oraz podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora, m.in.: podmiotom współpracującym z PWPW S.A., w szczególności w zakresie: obsługi IT, usług serwisowych, usług prawniczych i audytorskich, płatności elektronicznych.
Profilowanie
- W oparciu o Państwa dane osobowe, administrator nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji, w tym nie dokonuje zautomatyzowanego profilowania (profilowanie oznacza przetwarzanie danych osobowych polegające na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych cech, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy, sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się). Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich
- Państwa dane osobowe nie są przekazywane do odbiorców w państwach trzecich, tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG) oraz innych organizacji międzynarodowych
Obowiązek i dobrowolność podania danych
- Podanie danych osobowych w celu zawarcia umowy i skorzystania z usług oferowanych na Portalu jest konieczne, w przypadku wyrażenia zgody – jest dobrowolne.
Pliki Cookies
- Administrator wykorzystuje pliki cookie serwisowe przede wszystkim w celu dostarczania Użytkownikowi usług świadczonych drogą elektroniczną oraz poprawy jakości tych usług. W tym celu Administrator oraz inne podmioty świadczące na jego rzecz usługi analityczne i statystyczne korzystają z plików cookies, przechowując informacje lub uzyskując dostęp do informacji już przechowywanych w urządzeniu, na którym Użytkownik korzysta z usług Portalu.
- Pliki cookies wykorzystywane w tym celu obejmują:
- pliki cookies z danymi wprowadzanymi przez Użytkownika (identyfikator sesji) na czas trwania sesji,
- uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania na czas trwania sesji,
- pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa,
- sesyjne pliki cookies odtwarzaczy multimedialnych,
- trwałe pliki cookies służące do personalizacji interfejsu Użytkownika na czas trwania sesji lub nieco dłużej,
- pliki cookies służące do monitorowania ruchu na stronie internetowej, tj. analityki danych, w tym cookies Google Analytics. Są to pliki wykorzystywane przez firmę Google w celu analizy sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika, do tworzenia statystyk i raportów dotyczących funkcjonowania Serwisu). Google nie wykorzystuje zebranych danych do identyfikacji Użytkownika ani nie łączy tych informacji w celu umożliwienia identyfikacji. Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod tym linkiem.
§13 Prawa autorskie
- Portal, jak również materiały w nim zawarte w postaci tekstów, zdjęć, grafik, wykresów, materiałów video, materiałów multimedialnych, podlegają ochronie przewidzianej w obowiązujących w tym zakresie przepisach prawa, w szczególności w ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2509 z późn. zm.), ustawie z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 386 z późn. zm.), ustawie z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1170 z późn. zm.).
- Poprzez korzystanie z utworów lub baz danych udostępnionych w Portalu Użytkownicy nie nabywają żadnych praw ani też nie uzyskują licencji do tych utworów lub baz danych.
- Użytkownicy mogą korzystać z Portalu oraz materiałów w nim zamieszczonych wyłącznie w ramach dozwolonego użytku przewidzianego w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawie o ochronie baz danych.
Rozdział 6
Tryb postępowania reklamacyjnego
§14. Postępowanie reklamacyjne
- Reklamacje dotyczące działania Portalu i korzystania z Usług, Użytkownicy i/lub Użytkownicy Zarejestrowani mogą składać wysyłając korespondencję w formie pisemnej pod adres: Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. (Helpdesk), ul. Rodziny Hiszpańskich 6, 02 685 Warszawa, a korespondencję elektroniczną pod adres poczty elektronicznej esp.pik@pwpw.pl (całodobowo) w tytule wiadomości wpisując „REKLAMACJA”, jak również telefonując w Dni Robocze w godzinach 7.00 15.00 pod numer telefonu (22) 464 79 99.
- Składając reklamację Użytkownik powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Portalu lub świadczoną Usługą oraz – jeżeli Reklamacja jest związana z płatnością – potwierdzenie dokonania płatności.
- Reklamacja może zostać złożona w terminie 30 dni licząc od dnia, w którym Użytkownik dowiedział się o powstaniu nieprawidłowości. Reklamacja złożona po ww. terminie nie zostanie rozpoznana, o czym Użytkownik zostanie niezwłocznie i pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail (w zależności od formy zgłoszenia reklamacji) poinformowany. Powyższe nie uchybia prawu do dochodzenia stosownych roszczeń na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Usługodawca ustosunkowuje się do reklamacji Użytkownika w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji wraz z opisem niezgodności. W przypadku, gdy weryfikacja niezgodności wymaga zasięgnięcia opinii biegłego bądź przedstawiciela banku lub dostarczenia przez Użytkownika dodatkowych informacji, termin do ustosunkowania się Usługodawcy ulega przedłużeniu o czas uzyskania przez Portal takiej opinii/niezbędnych materiałów. W przypadku wydłużenia się terminu rozpatrywania reklamacji Użytkownik zostanie o tym niezwłocznie powiadomiony pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail (w zależności od formy zgłoszenia reklamacji).
- O wynikach rozpatrzenia reklamacji Usługodawca niezwłocznie i pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail (w zależności od formy zgłoszenia reklamacji) poinformuje Użytkownika.
- W przypadku uznania reklamacji za zasadną, koszty związane z jej rozpatrzeniem lub usunięciem niezgodności, ponosi Usługodawca.
- W sytuacji nieuwzględnienia reklamacji, Użytkownikowi przysługuje prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w sprawach konsumenckich, w szczególności zwrócenie się do rzecznika konsumentów.
§15. Wyłączenie odpowiedzialności
- Indywidualne ustawienia urządzenia Użytkownika np. komputera, monitora lub łącza internetowego, powodujące błędne lub zniekształcone działanie Portalu lub Usług lub przeprowadzenie operacji płatności elektronicznej za Usługi, nie mogą być podstawą reklamacji.
- Usługodawca nie odpowiada za czynności innych niż Usługodawca podmiotów, jeżeli te czynności związane są z realizacją Usług, w tym organów administracji publicznej bądź zaniechanie dokonania takich czynności w toku postępowania.
- Usługodawca ma prawo czasowo zablokować dostęp do Portalu i Konta w związku z koniecznością przeprowadzenia prac konserwacyjnych systemu informatycznego.
- Usługodawca ma prawo czasowo zablokować dostęp do Portalu i Konta ze względów bezpieczeństwa, w tym nieprawidłowego korzystania z Portalu i Konta, wystąpienia okoliczności, które mogłyby narazić na szkodę interesy Użytkownika lub Usługodawcy na czas niezbędny do usunięcia występujących zagrożeń lub nieprawidłowości.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za korzystanie przez Użytkownika z Portalu lub Konta, w sposób sprzeczny z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
- Administrator nie jest odpowiedzialny za szkody poniesione przez Użytkownika wynikające z zagrożeń występujących w sieci Internet.
- Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za czynności realizowane w ramach Portalu skutkujące złożeniem oświadczenia woli. Usługodawca zastrzega sobie prawo odmowy wykonania czynności zleconych przez Użytkownika, gdy zaistniałe okoliczności uzasadniają wątpliwości co do ich autentyczności i autoryzacji lub zgodności z przepisami prawa.
Rozdział 7
Postanowienia końcowe
§16. Tryb zmiany Regulaminu
- PWPW S.A. jest uprawniona do jednostronnej zmiany Regulaminu w przypadku zaistnienia ważnych przyczyn. Za ważne przyczyny uważa się:
- wprowadzenie nowych przepisów prawnych oraz uchylenie lub zmiana przepisów prawnych już obowiązujących mających wpływ na świadczenie Usług przez Usługodawcę lub funkcjonowanie Portalu,
- dostosowanie Regulaminu do koniecznych zmian wprowadzanych w systemie informatycznym jak również związanych ze zmianą zakresu świadczonych Usług,
- zaprzestanie prowadzenia Portalu przez Administratora lub zmiany Administratora.
- W przypadku dokonania zmian w Regulaminie Usługodawca poinformuje o tym Użytkowników poprzez opublikowanie na łamach Portalu ogłoszenia z informacją o zmianie i adresem strony internetowej, na której publikowany jest Regulamin.
- Jeżeli zmiana Regulaminu ma wpływ na zawartą z Użytkownikiem Umowę Konta lub wywołuje skutek po upływie 14 (czternastu) dni od powiadomienia o zmianie Regulaminu Użytkownika będącego stroną ww. umowy, o ile wcześniej Użytkownik nie oświadczy, że tę umowę wypowiada.
- informacja o zmianie Regulaminu Usługodawca przesyła Użytkownikowi na adres Skrzynki e–mail wskazany w trakcie procesu rejestracji jako Login Użytkownika.
- Użytkownik, którego Usługodawca powiadomił o zmianie Regulaminu, może w terminie 14 (czternastu) dni od otrzymania powiadomienia wypowiedzieć Umowę Konta, składając oświadczenie na piśmie lub wysyłając je w formie mailowej na adres e-mail: esp.pik@pwpw.pl Umowa wypowiedziana w tym trybie rozwiązuje się z upływem siedmiodniowego terminu wypowiedzenia.
- Obowiązująca wersja regulaminu jest dostępna na Portalu.
§17. Sąd właściwy
Prawem właściwym dla wszystkich stosunków prawnych wynikających z Regulaminu jest prawo polskie. Wszelkie spory będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy według zasad ogólnych.
§18. Obowiązywanie Regulaminu.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.10.2024 r.